01 listopada 2018

Čuvaj svoje srce

U ljudskom tijelu organ koji prvi počinje s radom je srce, a posljednji je prestanak njegova rada, što će označiti kraj našeg života. Upravo zato, na nama je da osiguramo zdravlje našeg srca, kako bi i naš vijek bio što dulji.

29. rujna obilježava se svjetski dan srca. Ovogodišnja tema je obećanje – ponajprije sebi, ali i svojim bližnjima da ćeš brinuti o sebi, o svome srcu. Radi se o vrlo jednostavnim obećanjima – da ćeš živjeti zdravije, jesti zdravije, vježbati redovitije. Ne zvuči kao nemoguća misija, zar ne?

 

Zašto je srce tako važno?

Srce igra ključnu ulogu u cirkulaciji. To je mišić veličine šake, koji teži otprilike 300 grama i kuca ritmično 60 do 80 puta u minuti[1]. Svojim kucanjem osigurava konstantan protok krvi kroz tijelo i na taj način opskrbljuje organe kisikom i hranjivim tvarima. Cirkulacija krvi je neophodna za život, što znači da srce i krvne žile moraju funkcionirati besprijekorno. Upravo zbog te važne uloge u opskrbljivanju organa kisikom i hranjivim tvarima, bilo kakvo oštećenje ili bolest srca i krvnih žila mogu predstavljati veliku opasnost za naše zdravlje, za naš život.

 

Uloga krvnih žila

Kardiovaskularni sustav čine srce, krvne žile i otprilike četiri do pet litara krvi. Sve komponente su međusobno izuzetno povezane i jedna bez druge ne mogu obavljati svoju funkciju.

 

Kada govorimo o krvnim žilama, govorimo o tri vrste krvnih žila – arterije, vene i kapilare.

 

Arterije su najveće krvne žile koje prenose krv bogatu kisikom iz pluća, od srca prema svim organima i tkivima u tijelu. S druge strane, vene vraćaju krv koju su arterije i kapilare nosile do organa, natrag do srca i pluća, gdje će se ponovno obogatiti kisikom.

 

Najmanje žile su kapilare, a njihova uloga je prenošenje krvi bogate kisikom i hranjivim tvarima kroz organe i tkiva do svake stanice. Upravo te najmanje žile čine 80% krvožilnog sustava[2].

 

Kako čuvati srce i krvožilni sustav?

Srce i krvne žile su organi koji rade non-stop. Za njih radno vrijeme ne postoji te su zbog toga vrlo osjetljivi i izloženi raznim bolestima. I ti si osjetljiviji kada previše radiš, zar ne?

 

Briga o svom tijelu i zdravlju treba biti jedan od naših najvažnijih prioriteta, ako ne i najvažniji. Pravilnom prehranom, redovitom tjelovježbom, prestankom pušenja i ograničenim unosom alkohola neopisivo pomažemo kardiovaskularnom sustavu, ali i svim drugim organima u pravilnom i kontinuiranom obavljanju svojih funkcija. Svi želimo doživjeti duboku starost, zar ne? Onda o sebi treba početi brinuti danas. Ne jučer, ne sutra - danas!

 

 

L.HR.COM.09.2018.2841



[2] My Vascular Health – Patient Booklet. Pfd file – stranica br. 3